Tuesday 1st April 2025

GlobalConnect Automatiskt uppdatering: Hillerstorp/Gnosjö

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: INC2378595
Fault type: Fiber break
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Hillerstorp/Gnosjö

Occured: 2025-04-01 11:44 CET/CEST
Service(s) restored: 2025-04-02 13:40 CET/CEST

History:
2025-04-02 14:02 – RFO:
What was the fault?
– Cable cut
What caused the fault?
– Third party excavation
How was the fault fixed?
– Cable was excavated and repaired.
Is this a permanent solution?
– No. Permanent solution will be planned for and affected customers will be informed when it takes place.
2025-04-02 13:59 – Outage is resolved and services are restored after the cable fault was fixed. If you still experience any issues please contact GlobalConnect Service Desk. // Driftstörning avhjälpt och tjänster återställda efter att kabelfel åtgärdades. Upplever ni fortfarande några problem så kontakta GlobalConnect Servicedesk.
2025-04-01 20:46 – Tech has found the location of the suspected cable damage, but due to the nature of the damage, excavation needed and the darkness, further troubleshooting and fault correction will be postponed until the morning. // Tekniker har funnit platsen för den misstänkta kabelskadan, men på grund av skadans natur, behovet av grävning och skymningens mörker, så kommer fortsatt felsökning och felavrättning behöva vänta tills imorgon.
2025-04-01 19:45 – Technician measured location of potential cable cut. Technician is en route to locate fault. // Teknikern har mätt ett potentiellt fiberbrott på kabeln och är på väg till platsen.
2025-04-01 16:17 – A field technician ordered to site for troubleshooting. ETA 4 hours // Fälttekniker beställd för felsökning på plats. Beräknad ankomsttid: 4 timmar
2025-04-01 13:41 – We currently have an outage, troubleshooting is ongoing. // Vi har för närvarande en driftstörning. Felsökning pågår.