Thursday 24th November 2022

IP-Only Fibernät Automatiskt uppdatering: Stockholm

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please contact GlobalConnect support.

Fault type: Faulty network element
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Stockholm

Occured: 2022-11-24 15:42 CET/CEST
Service(s) restored: CET/CEST

History:
2022-11-24 22:12 – Outage is resolved and services are restored after the hardware replacement. If you still experience any issues please contact GlobalConnect Service Desk. // Driftstörning avhjälpt och tjänster återställda efter hårdvarubyte. Upplever ni fortfarande några problem så kontakta GlobalConnect Servicedesk.
2022-11-24 20:25 – Technician initiates work to replace hardware. // Tekniker påbörjar utbyte av hårdvara.
2022-11-24 19:42 – Replacement equipment and parts have arrived. // Ersättningsutrustning och reservdelar har kommit fram.
2022-11-24 19:15 – A hardware fault detected. Replacement unit has been ordered. // Hårdvarufel lokaliserat. Ersättningsutrustning beställd.
2022-11-24 18:15 – Field technician is on site and has begun troubleshooting. // Fälttekniker är på plats och har påbörjat felsökning.
2022-11-24 16:14 – A field technician ordered to site for troubleshooting. ETA 2 hours. // Fälttekniker beställd för felsökning på plats. Beräknad ankomsttid: 2 timmar
2022-11-24 16:07 – We currently have an outage, troubleshooting is ongoing. // Vi har för närvarande en driftstörning. Felsökning pågår.