Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: INC2185793
Fault type: Fiber break
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Örbyhus / Tobo / Österbybruk
Occured: 2023-11-09 10:13 CET/CEST
Service(s) restored: 2023-11-12 11:53 CET/CEST
History:
2023-11-12 11:53 – Outage is resolved and services are restored after the cable fault was fixed. // Driftstörning avhjälpt och tjänster återställda efter att kabelfel åtgärdades.
2023-11-11 22:47 – Sub provider has located even more substantial damage to their cable, caused by external work. They are once again stopping for the night and continuing in the morning. ETR 2023-11-12 18:00. // Underleverantör har funnit ännu mer fel på sin kabel, orsakat av externt arbete. Dom avbryter än en gång för natten och fortsätter under morgonen. ETR 2023-11-12 18:00
2023-11-11 12:55 – Tech is onsite and continuing fibre splicing // Tekniker är på plats och fortsätter svetsa fiber.
2023-11-11 10:20 – We waiting for sub providers update regarding progress of repairs // Vi inväntar uppdatering från underleverantör angående reparationsstatus
2023-11-10 20:18 – Sub provider informs that they have discovered another damage to the cable that will need to be excavated and located. Due to the weather conditions and darkness, work has stopped for the night, and will resume in the morning. Still no ETR available. // Underleverantör meddelar att en till skada på kabeln har upptäckts som kommer behöva lokaliseras och grävas fram. På grund av vädret och mörkret så har arbetet avslutats för kvällen och kommer fortsätta imorgon.
2023-11-10 16:15 – Technicians have prepared one end of the fiber for splicing and that will commence in 2 hours, we still haven’t received info if they have been able to locate the other end yet. No ETR available. // Teknikerna har förberett den ena sidan av kabeln och kommer att påbörja skarvning av den sidan om 2 timmar, vi har fortfarande inte fått info om dom hittat andra sidan och därav kan vi inte få någon ETR.
2023-11-10 09:29 – Troubleshooting is ongoing. // Felsökning fortsätter.
2023-11-09 17:47 – Due to the weather conditions and that it is dark outside technicians cant continue today and will need to continue tomorrow in daylight. // På grund av vädret och att det är mörkt ute kan teknikerna inte fortsätta idag utan behöver fortsätta arbetet imorgon när dom har dagsljus.
2023-11-09 15:54 – Technicians are on site, the cable have been cut multiple times and due to the weather conditions the area is very wet and muddy so it is even harder for them to locate all the cuts. // Tekniker är på plats och har hittat skadan, kabeln har blivit klippt på flera ställen men på grund av vädret så är området väldigt blöt och lerigt vilket försvårar att hitta alla ställe n den är klippt på.
2023-11-09 14:51 – Field technician is enroute to site, ETA 30 minutes. // Fälttekniker på väg till site, ETA 30 minuter.
2023-11-09 11:27 – Subprovider has reported a cable breakage in the area, troubleshooting ongoing. // Underleverantör har meddelat kabelbrott i området, felsökning pågår.
2023-11-09 11:00 – Services down, troubleshooting ongoing. // Tjänster nere, felsökning pågår.